Natafelen van de klim - Reisverslag uit Kilimatinde, Tanzania van watotorafiki - WaarBenJij.nu Natafelen van de klim - Reisverslag uit Kilimatinde, Tanzania van watotorafiki - WaarBenJij.nu

Natafelen van de klim

Door: allen

23 Januari 2014 | Tanzania, Kilimatinde

Hallo allemaal,
we zijn nu net terug van een tweedaagse safari in het Tarangire NP. Tijd om terug te kijken op de wandeling van de route via de Machamagate naar de Uhurupeak op 5885m.Wij hadden de beklimming geboekt bij Maulytours, een goede professionele organisatie met gidsen die goed weten wat ze doen. Het is een mooie gebied om doorheen te lopen, maar ook een heel zwaar terrein met veel hoogteverschillen. Adri begon de tocht al met een buikinfectie en een verkoudheid, dit is niet beter geworden met de hoogte. Hij heeft daarom besloten in het hoogste kamp (4640m) te wachten en van de top af te zien. Omdat er verschil in tempo was is er besloten om op verschillende tijden te starten naar de top.Achteraf was dit niet verstandig omdat we niet tegelijk op de top aankwamen. De tocht was zwaar en koud , maar het is verder iedereen gelukt om boven te komen.Terug in het kamp zat Adri op ons te wachten, na een uur slapen en wat eten daalden we nog eens 1640m, nog een nacht in het regenwoud, nog een keer flink dalen en waren we weer bij de Gate. Het was zeer indrukwekkend en een fysiek zware tocht. We zijn voldaan maar ook blij dat het voorbij is. Morgen gaan we met de bus naar mombassa om daar nog een paar daagjes vakantie te vieren, en vervolgens terug te vliegen naar Nederland.

• 23 Januari 2014 - 20:29

Lenie Beenen:

Hallo,
    Na het lezen van jullie bericht blijkt hoe zwaar het was voor jullie!
    Geweldig wat jullie gedaan hebben,petje af!!!!!
    Geniet en rust nog lekker uit.
    Liefs Lenie

• 23 Januari 2014 - 22:04

Marlie:

Geweldig dat ik uiteindelijk ook de verslagen heb kunnen lezen ( dankzij Marion)
    Ik dacht als het haar lukt, moet ik het toch ook kunnen en ja hoor.
    Kei knap van jullie allemaal en Adri wat sneu voor jou!
    Ben er van overtuigd dat het het ook jou gelukt zou zijn de top te bereiken, als die stomme buik en verkoudheid weg was gebleven.
    Complimenten aan jullie allemaal en nee, jaloers ben ik nog steeds niet.
    Kan er wel van genieten te lezen welke rijke ervaringen jullie opgedaan hebben.
    Geniet nog ff en tot gauw
    Groetjes

• 23 Januari 2014 - 23:38

Zus En Daan:

Geweldigggg Toppers zwaar maar en voldaan , geniet nog maar lekker een paar dagen en we horen daarna wel weer , hele goeie reis terug, onze gedachten zijn bij jullie xxxxxxxxxxx

• 23 Januari 2014 - 23:51

Godelieve:

Het klinkt als zwaar maar voldaan! Geweldige prestatie!! Tot heel snel!!
    xx

• 24 Januari 2014 - 12:58

Ilse Roelands:

Wat een knappe prestatie! Jullie kunnen vol trots terugkeren naar Nederland. Maar eerst nog even genieten van jullie laatste dagen vakantie daar. Veel plezier samen!

• 24 Januari 2014 - 13:14

Mieke Sannen:

Wat geweldig wat jullie allemaal gedaan hebben.Wij hebben genoten van jullie reisverslag!
    Petje af voor jullie allemaal en vooral voor Ine en Tom.
    Geniet nog lekker!!

• 24 Januari 2014 - 16:36

Anjo:

Hallo buurtjes

• 24 Januari 2014 - 17:01

Karin:

Agosh Adri.....wat jammer voor je en wat een moedige keuze om het dan niet te doen! Je had het er op oudjaarsnacht nog over dat je niet zeker wist of je vanwege de hoogte de top zou bereiken...voorgevoel????
    Maar nu nog lekker vakantie vieren met z'n allen!
    lieve groet
    Karin

• 24 Januari 2014 - 21:53

Hanneke Kuijpers:

Wat een geweldige prestatie van jullie allemaal!!! Volgens mij val ik hiermee in herhaling na vele anderen, maar het is ook niet anders te beschrijven. Ik heb echt bewondering voor jullie! Geniet van de laatste vakantiedagen en tot snel weer! Groetjes

• 25 Januari 2014 - 13:58

Peer:

Wat een prestatie van allen, ook van jou Adri, dat je lager gebleven bent (ook al moest het), genieten doe je op alle nivo"s dus het maakt eigenlijk niet uit hoe hoog je komt.
    I see ye in Holland.

Peer

• 26 Januari 2014 - 15:10

Helma:

Dag Ine en Tom,

Hé wat een avontuur zeg!
    Wat lijkt me dit super om samen te doen en nu de foto's nog en de persoonlijke ervaringen.

Geniet nog even van de laatste dagen en kom dan gezond weer trug in Adten!
    liefs,
    Helma

• 26 Januari 2014 - 18:58

Ans:

Hoi Ine en Tom,
    Het was leuk om jullie reis te volgen op waarbenjij.nu. Super goed wat jullie gepresteerd hebben! Een mooi bedrag gesponsord en de klim volbracht! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Groetjes, Ans

• 28 Januari 2014 - 19:29

Jacques Verburgh :

Fijn dat jullie weer gezond en wel en een fijne ervaring rijker thuis zijn. Bewonder jullie!