Afsluiting - Reisverslag uit Utange, Kenia van watotorafiki - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Utange, Kenia van watotorafiki - WaarBenJij.nu

Afsluiting

11 Januari 2014 | Kenia, Utange

Vandaag hebben we onze laatste dag in Utange doorgebracht. Om 7.00u arriveren de eerste vrouwen uit het dorp om de maaltijd voor feed 500 te koken. 4 Vrouwen zijn hier de hele morgen mee bezig. Adri en Roel gaan gaten graven voor de boomplanting. Ook de basket wordt opgehangen en dat blijkt al direct een groot succes. Erna en Tom gaan naar Mombassa om de bus voor morgen te regelen. Ine en Jeanne kijken toe of alles goed gaat........... (Ine is ondertussen expert in Afrikaans koken, maar met zulke grote pannen weet zij het ook niet)
Om 12.00u zou het allemaal beginnen,maar ook hier wordt african time gehanteerd en om 13.00u arriveren de kinderen en start het uitdelen van het voedsel. Het is indrukwekkend wat er gebeurt. Er zijn zeker 500 kinderen die een maaltijd krijgen. Een groot aantal hiervan krijgt ook een zak meel mee naar huis. Deze kinderen behoren tot de allerarmste gezinnen en staan als zodanig geregistreerd.
Later op de middag gaan we onze gekochte bomen planten en na de nodige ceremonies overhandigen we onze geldcheque van 810748,50 Keniaanse shilling ( = ruim 6800,- euro). De mensen waren onder de indruk van het geld en wij vertellen op onze beurt dat wij dit bedrag nooit hadden bereikt zonder al onze sponsoren
Pastor John heeft jullie dan ook allemaal bedankt in zijn gebed. Ook wenst hij ons succes met het tweede deel van onze reis. Wij vinden het een mooie afronding van een jaar bezig zijn met dit project en zijn tevreden over de keuze.

Morgen vertrekken we naar Moshi in Tanzania en het plan is om dinsdag te vertrekken voor de 7 daagse Kilimanjarotrek. We weten nu dan ook nog niet wanneer we weer online kunnen zijn.

• 11 Januari 2014 - 19:57

Mariëlle :

Wauw zeg, fantastisch. Ik wens jullie veel succes en plezier met de klim.
    En natuurlijk ook veel gezelligheid, maar dat kan met zo'n gezelschap natuurlijk niet meer stuk!!

Gr. Vanuut de Hei

• 11 Januari 2014 - 20:05

Smeets Verheijen:

Heel veel succes met de klim.
    Groetjes uit Someren

• 11 Januari 2014 - 20:19

Wilhelmien:

Mooi, dat geld is duidelijk goed terechtgekomen!
    Nou jullie nog!

Zet hem op!

Wilhelmien

• 11 Januari 2014 - 20:26

Jet:

Hallo allemaal,
    Zo het geld is goed ontvangen en wat een mooi bedrag!
    Nu op naar de klim! Heel veel succes!
    Groetjes Jet

• 11 Januari 2014 - 20:40

Ted Van Giezen:

Lieve mensen, ik ben trots op jullie, zoveel geld goed besteed, fantastisch! Fijne tijd verder

• 11 Januari 2014 - 21:11

Lenie Beenen:

Wow,wat 'n bedrag,geweldig!
    Heel veel succes allemaal met de klim!
    Groetjes Lenie

• 12 Januari 2014 - 00:12

Jacques En Maya Verburgh:

Geweldig goed werk hebben jullie gedaan en een respectabel bedrag bij elkaar gekregen voor veel leuke dingen voor de kinderen. Jullie verdienen een mooie trek naar de Kilimanjaro, geniet ervan al zal hest zwaar zijn soms!

• 12 Januari 2014 - 12:02

Juul:

sukses en heel veel plezier! :)

• 12 Januari 2014 - 14:16

Jan En Marja:

wat een belevenissen zullen jullie meemaken. fantastisch.
    succes met de beklimming. geniet van elk moment.

• 12 Januari 2014 - 15:18

Peer:

Hoi Allen,

Mooi om te lezen hoe het jullie vergaat, en veel blije gezichten, fijn dat jullie zoveel daar kunnen betekenen. Mooie foto's.
    Ik wens jullie vast veel wandel plezier en hoogte vrolijkheid.
    succes.

Peer

• 12 Januari 2014 - 18:55

Godelieve:

Wat hebben jullie die mensen daar blij gemaakt en wat een bedrag!!! En zelf ook allemaal zo genoten!
    Heel veel succes met de beklimming!!!!!! Geniet maar van ieder moment :)
    xx

• 12 Januari 2014 - 19:03

Gerrie Bankers:

Hallo Ine Tom en de rest van die mooie groep.

Wat een geweldige week hebben jullie achter de rug en zo ontzettend dankbaar heel ontroerend.
    Ja Ine dat waren ook wel heel grote pannen maar zeker weten dat het je gelukt is,
    wat hebben jullie samen veel goed werk verricht en zoveel geld meegebracht, geweldig.
    Heel veel sucses en veel plezier met de klim dat gaat jullie ook lukken, ja Tom jou ook.
    We kijken weer uit naar de volgende berichten.

Groetjes van Fam. Bankers.

• 12 Januari 2014 - 19:26

Angela:

Geniet van jullie verhalen. Veel succes met de beklimming.

• 12 Januari 2014 - 22:49

Britt En Nel:

Hoi Ine, Tom en de rest van de crew!
    Wat een prachtige plaatjes en wat fijn dat jullie ter plekke zoveel hebben kunnen betekenen voor de kinderen, het geld heeft een hele goede bestemming!
    En nu nog héél veel succes met de tocht naar boven,
    Liefs uit Asten, Sjaak, Britt en Nel

• 13 Januari 2014 - 12:04

Annemarie:

Nou dat was een leuk en indrukwekkend begin, en nu op naar de KLIM,
    Heel veel succes, geniet en tot hoors annemarie

• 19 Januari 2014 - 20:28

Marjo En Rudi:

Hoi Jeanne, A3 en vrienden...
    Gelukkig is het gelukt om jullie te volgen en heb met bewondering jullie verhalen gelezen. Jammer dat wij niet eerder hebben gereageerd, want dit zullen jullie pas lezen als jullie de klim al hebben gemaakt, :-(( Maar toch vanuit Deurne, SUPER veel suc6 en TOI TOI TOI.
    Lieve groetjes Rudi en Marjo